RICK in een nieuw jasje
Terug naar Nieuwsoverzicht

RICK in een nieuw jasje

09-03-2020
Categorie: RICK

Vanaf maart heeft RICK een nieuwe huisstijl die past bij de visie en missie die in 2019 is aangescherpt. Wat is de gedachte achter onze nieuwe huisstijl? 

  • De oorspronkelijke uitleg van onze naam RICK 'Regionaal Instituut voor Cultuur- en Kunsteducatie' laten we los. Het begrip ‘educatie’ dekt niet meer volledig de lading. Uit onderzoek blijkt dat mensen niet alleen naar RICK komen om te leren of hun vaardigheden te oefenen, maar ook om hun hoofd leeg te maken, emoties te verwerken, te creëren, etc.
  • Met het nieuwe logo hebben we aandacht voor álle activiteiten die we ondernemen in het onderwijs, in de maatschappij en in de amateurkunst. Voorheen lag de nadruk vooral op amateurkunst. 
  • RICK brengt mensen in elke fase van hun leven in beweging met kunst en cultuur. Die ‘beweging’ is terug te vinden in het nieuwe logo door het licht verspringen en de licht schuine stand van de letters.
  • Als cultuurpartner bereiken we in de regio mooie resultaten. We mogen trots zijn op die impact. Onze i is daarom een uitroepteken.
  • Het woordmerk is opgebouwd uit verschillende ‘blokken’. Samen vormen ze RICK. Ze staan symbool voor de vele doelgroepen die we bereiken, onze multidisciplinaire aanpak, de diverse thema’s die we aansnijden en de samenwerkingspartners waarmee we werken. Kortom, RICK verbindt doelgroepen, doelstellingen en partners met kunst en cultuur.
  • We blijven trouw aan het RICK-roze. Daarmee zijn we al jaren herkenbaar.
  • In onze uitingen laten we graag échte foto's van onze eigen cursisten en activiteiten zien. De avatar gebruiken we daarom niet meer. 

Wat raakt jou?

Ik ben benieuwd waarvan jouw hart sneller gaat kloppen!

 

Vind je cursus